هوش کسب و کار چیست و چگونه می‌تواند به کسب و کار شما کمک کند.

هوش کسب و کار چیست و چگونه می‌تواند به کسب و کار شما کمک کند.

در تصویر بزرگ، هوش کسب و کار اساسا یک راه حل جامع تجزیه و تحلیل است که شما می‌توانید برای درک بهتر شرکت و وضعیت بازار و وضعیت اینکه در حال رشد هستید یا نه استفاده کنید.

برای اینکه BI واقعا کار کند، شما باید از زمین شروع کنید و اطمینان حاصل کنید که هیچ اجزای کلیدی را از دست ندهید.

این بدان معنی است که، حداقل، برنامه هوش تجاری شما باید شامل استراتژی شما، تیم شما، منابع شما و ذخیره سازی اطلاعات شما باشد. به این ترتیب، چک کردن این موارد از لیست کار ساده‌ای نیست، زیرا انجام این کار نیاز به توسعه و پیاده سازی دقیق دارد. بیایید به جزئیات بپردازیم:

چگونگی ایجاد استراتژی BI شما

در مورد ایجاد و پیاده سازی استراتژی هوش کسب وکار چند امر بسیار مهم است که باید در نظر گرفت. در اینجا چهار اجزای اصلی که باید مورد توجه قرار گیرند را توضیح می‌دهیم.

۱. نقشه راه هوش تجاری شما

در هسته هوش تجاری همه چیز در مورد تجزیه و تحلیل و داده ها است، به این معنی که اگر شما می‌خواهید یک استراتژی کلی قوی بخواهید، باید هر دو مورد را داشته باشید. به طور خاص، شما نیاز به درک و سازماندهی موارد زیر را دارید.

گزارش‌ها و تحلیل‌ها: تحلیل اصلی که می‌خواهید چیست؟ معیارهای مهم شما برای بهبود استراتژی شما کدام است؟ اطلاعات کجاست؟ نیازهای اولیه خود را تعیین کنید و از استراتژی خود شروع کنید.

شاخص صنعت: تحقیق KPIهای صنعت خود مانند فروش، ROI و حاشیه سود ) درک درستی از این معیارها را بسازید تا دقیقا بدانید چگونه کسب و کار شما در تصویر بزرگ انجام می‌شود.)

KPI های سفارشی: در حال رفتن به معیارهای خاص شرکت است که شما باید پیگیری کنید و شاخص‌های خود را تنظیم کنید تا بدانید چه چیزی باید پیگیری کنید و چگونه انجام دهید.

داده‌های تاریخی: شما نمی‌توانید به طور کامل پیشرفت کسب و کار خود را درک کنید مگر اینکه در طول زمان تغییرات آن را کنترل کنید. نگه داشتن ردیابی داده‌های تاریخی می‌تواند به شما کمک کند تا چشم انداز پرنده‌ای از شرکت خود را دریافت کنید. این، به نوبه خود، می تواند به شما کمک کند یاد بگیرند و دقیقا مشخص کنند که تلاش‌های شما در حال مبارزه هستند و یا در جایی که شما نیاز دارید که در استراتژی‌های خود را محور قرار دهید.

مشتریان BI: در نظر بگیرید که چه کسی از راه حل هوش کسب و کار شما استفاده می‌کند و نیازهای شما را تامین می‌کند.

۲. تیم BI شما

در این مرحله بدون شک می‌توان گفت که هوش کسب و کار  شامل بسیاری از کارها می‌شود، به این معنی که شما باید مطمئن شوید که تیم شما می‌تواند به طور موثر وظایف خود را سازماندهی کند و برنامه هوش تجاری قوی را اجرا کند. در اینجا پنج مهمترین نقش “BI” برای پیوستن به کسب و کار شما وجود دارد.

سرپرست BI: با مهارت‌های کسب و کار و تکنولوژی، این فرد استراتژی‌های هوش تجاری ایجاد و اجرا می‌کند که بینش و کسب و کار را بهبود می‌بخشد.

BI Developer: توسعه دهنده شما، خطوط داده‌ای را طراحی و ساخت می‌کند تا اطلاعات را از منابع مختلف ادغام کند و اطمینان حاصل شود که تمام اطلاعات مهم شما به درستی استخراج، تبدیل و بارگذاری شده در انبار داده شما می‌شود.

تحلیلگر داده / کسب و کار: تحلیلگر داده‌ها را پردازش و خلاصه می‌کند. سپس وی از این اطلاعات برای ارائه گزارشات، خلاصه‌ها و تجربیات خود به سازمان استفاده می‌کند، در نتیجه تجزیه و تحلیل را به بینش قابل درک و قابل قبول تبدیل می‌کند.

DBA: این شخص مسئول تمام موارد مرتبط با پایگاه داده است. DBA سیستم‌های پایگاه داده را نگه می‌دارد، برنامه‌های پایگاه داده جدید را ایجاد می‌کند، از برنامه‌های موجود پایگاه داده پشتیبانی می‌کند و داده‌ها و ابرداده‌های سازمان را مدیریت می‌کند.

دانشمند داده: دانشمند با استفاده از برنامه نویسی کامپیوتری، آمار، ابزارهای تحلیلی و یادگیری ماشینی به منظور برداشتن بینش عملی از داده‌های بزرگ استفاده می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید