بهبود روند فروش با ابزارهای هوش کسب و کار

بهبود روند فروش با ابزارهای هوش کسب و کار

تیم‌های فروش همیشه به دنبال یک لبه هستند که به آنها کمک می‌کند تا حساب‌های بزرگ را جابجا کنند و درآمد بیشتری کسب کنند. ابزارهای هوش کسب و کار (BI) می‌توانند تیم‌های فروش را با ارائه بینش برای تولید بهتر، و در نهایت افزایش درآمد و سود برای این شرکت، به مشتریان ارائه دهند. هوش تجاری یا همان هوش کسب و کار می‌تواند راه حل‌های پیچیده برای کاربران پایه باشد؛ با این حال، در سال‌های اخیر تلاش‌های روز افزون برای پیاده سازی بیشتر نرم افزار هوش تجاری سلف سرویس صورت گرفته است. این ابزارهای سلف سویس فراهم کردن کاربران نهایی است که دانش برنامه نویسی را برای تجزیه و تحلیل داده‌ها ندارند. این ابزارها را می‌توان در سیستم‌های فروش اغلب مورد استفاده قرار داد، و حتی برای تیم‌های فروش به منظور استفاده از این ابزار تجزیه و تحلیل، راحت‌تر است.

با کمک راه حل‌های هوش تجاری، نمایندگان فروش می‌توانند تعدادی از فرایندهای تجاری را بهبود بخشد، از جمله:

پیش بینی تقاضا

توانایی پیش بینی دقیق تقاضای بازار خاص برای تیم‌های فروش در هر صنعت ارزشمند است. با درک بهتر تقاضا، مدیران فروش بهتر می‌توانند خود مشتریان و آنچه را که در یک محصول خاص دنبال می‌کنند، درک کنند. کاربران می‌توانند در هنگام پیش بینی تقاضا، علاوه بر عوامل دیگر، داده‌های تاریخی و تعداد فروش را دستکاری کنند. این به مدیران فروش کمک می‌کند تا اهداف دقیق تر را برآورده کنند و تخمین‌های بهتر را برای مدیران فراهم کنند. پیش بینی تقاضا یک کار آسان نیست، اما اگر به درستی انجام شود، می‌تواند بسیار سودمند باشد.

بازار هدف TARGET NARROW

هیچ فروشنده‌ای نمی‌خواهد زمانی که می‌تواند فروش کند وقت تلف کند. نرم افزار کلیک ویو می‌تواند به کاهش لیستی از چشم اندازها و منجر شود، به طوری که تجدید نظر‌های فروش، وقت خود را به کسی که هرگز در واقع خریداری نمی‌کند، هدر ندهد. این ابزارها نه تنها می‌توانند با دقت هدایت‌ها مفید باشند، بلکه می‌توانند مدیران را نیز در مورد اینکه چه کسی در حال حاضر مشتری نیست و چرا نیست، اطلاع می‌دهد. این می‌تواند به همان اندازه ارزشمند باشد: با تجزیه و تحلیل بخش غیر مشتری در بازار، کسب و کار می‌تواند بهتر محصولات خود را تنظیم و کامل کند.

تجزیه و تحلیل قیمت

شرکت‌ها خواستار مدل قیمت گذاری مطلوب ، اما بدون به خطر انداختن سود هستند. تعدادی از ابزارهای فروش وجود دارد که می‌تواند به هزینه گذاری کمک کند، از جمله نرم افزار CPQ. با این حال، محصولات هوش تجاری می‌توانند بینش کلی بازار را برای قیمت گذاری بهتر به ارمغان بیاورند. اگر بازار دلهره آور و یا به خصوص حساس است، ابزار هوش کسب و کار می‌تواند کمک به درک کسب و کار درک چرا و چگونگی مبارزه با حساسیت و تبدیل به فروش با چشم انداز نگران کننده باشند. این امر همچنین به افزایش دقت پیش بینی در مسیر نیز کمک می‌کند.

تجزیه و تحلیل CHANNEL

فروش یک بعدی نیست و اکثر شرکت‌ها از کانال‌های مختلفی استفاده می‌کنند تا محصول خود را در بازار ببینند. ردیابی و شناسایی کانال‌هایی که مشتریان را تولید می‌کنند و کسانی که موفق نمی‌شوند، می‌تواند به مدیریت فروش کمک کند تا زمان “تیم خود” را افزایش دهد و در نهایت درآمد را افزایش دهد. اطلاعات کانال همچنین می‌تواند بینش‌هایی را در مورد کانال‌هایی که کسب و کار از آن استفاده نکرده است را ارائه دهد و می‌تواند برای افزایش درآمد استفاده شود.

دیدگاهتان را بنویسید