علم داده و هوش مصنوعی

علم داده و هوش مصنوعی چیست؟

علم داده و هوش مصنوعی در طیف گسترده‌ای از صنایع و کاربردها مورد استفاده قرار می‌گیرند. برخی از نمونه‌های کاربردهای علم داده و هوش مصنوعی عبارتند از پیش بینی بازار، پزشکی، خودروهای خودران و توصیه های شخصی سازی شده برای کسب و کارها هستند.

در دنیای رقابتی امروز هر کسب و کاری همواره به دنبال اتخاذ تصمیمات و ارائه راهکارهایی است که نه فقط بتواند بقای خود را تضمین کند بلکه به دنبال افزایش سودآوری خود نیز هستند.

تغییرات سریع محیط های کسب و کار ، صاحبان آنها را تشویق به استفاده راهکارهایی می کند تا بتوانند درک عمیقی از شرایط کسب و کار و عوامل حیاتی تغییر برآنها پیدا کنند. با رشد روز افزون تکنولوژی ها و دانش مبتنی بر هوش مصنوعی، متخصصان علم داده با بررسی داده های کسب و کارها و متغیرهای آن مدل های دیجیتالی مبتنی بر داده را تهیه و با استفاده از تکنیک های هوش مصنوعی از قبیل یادگیری ماشین، آن های را اجرا و نتایج را ثبت می نمایند.

کاربرد هوش مصنوعی در عمل داده چیست؟

فناوری هوش مصنوعی با قابلیت های محاسباتی می تواند داده ها را در مقیاسی بسیار فراتر از آنچه که در توانمندی انسان است تحلیل کند و الگوهای پنهانی را که از دید انسان مغفول مانده کشف نماید. با استفاده از این فناوری می‌توان با تحلیل حجم زیادی از داده ها روند های آینده را به درستی و با دقت پیش بینی کرد تا سازمان ها بتوانند تصمیمات بهینه و سریع را اتخاذ نمایند. که این تصمیمات بهینه منجر به کاهش ریسک و هزینه و زمان ارائه محصول و خدمات و سودآوری بیشتر می شود.

شرکت مهندسین مشاور نظم آران با ربع قرن سابقه خود در حوزه داده و آشنایی با فرایندها و تصمیمات داده محور، و بهره مندی از تجربیات چندین ساله خود، خدمات و راهکارهایی مبتنی بر هوش مصنوعی و یادگیری داده محور، براساس نیاز و اولویت سازمان ها و کسب وکار ها ارائه می دهد.

مدل‌سازی

مدل‌سازی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی با ضریب اطمینان بالا شرایط متغیرها و پارامترهای کسب و کار را تعیین و مدیران کسب و کار را در تحلیل‌ها و تصمیم گیری‌ها پشتیبانی می‌نمایند. سازمان‌های پیشرو در استفاده از این مدل‌ها، رهبری بازار را حفظ خواهند کرد. همچنین این مدل سازی ها از انعطاف لازم در شرایط گوناگون بر اساس پیش بینی‌ها و نتایج حاصل از این مدل‌ها برخوردار می‌باشند.

شرکت نظم آران فارغ از حجم داده و سایز شرکت‌ها و سازمان‌ها بر اساس تجربه بیست ساله خود بهترین راهکار را پیاده سازی خواهند کرد زیرا شرکت ما با استفاده از متخصصین خبره و تکنولوزی‌های روزآمد، خدمات علم داده شامل بررسی و کشف دانش نهفته در آن را با استفاده از مدل‌های مبتنی بر هوش مصنوعی ارائه می‌نماید.
بسیاری از تقلب‌ها و خطاهای عملیاتی در حوزه‌های کسب و کار بانکی و بیمه‌ای با مدل سازی و استفاده از یادگیری ماشین کشف و پیشگیری می‌شوند.

تجربه ارزشمند شرکت مهندسین مشاور نظم آران در استفاده ازتکنولوژی‌ها برای بهره گیری از متدهای هوش مصنوعی برای حل مسائل در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت. تیم تخصصی شرکت شامل متخصصین هوش مصنوعی، علم داده و تکنولوژیست های نرم افزاری برای پیشبرد پروژه های مدل سازی بر اساس هوش مصنوعی در کنار افراد خبره کسب و کار مشتری، مسائل حل نشده بسیاری را برای مشتریان حل خواهند کرد.



روش ارائه خدمت

  • طرح موضوع از طرف مشتری و بررسی اولیه و ارائه روش‌هاو راه حل‌ها توسط شرکت
  • تهیه نقشه راه و ارائه اثبات روش (Proof Of Concept) توسط شرکت
  • مدل‌سازی و اجرای مدل، یادگیری مدل و کاهش خطا و تحویل مدل در قالب API یا روش دیگر نرم افزاری به مشتری
  • اجرای مدل توسط مشتری، بازخورد به شرکت و بهبود مدل تا نتیجه مورد قبول مشتری

برای استفاده از این خدمات با شرکت (بخش فروش خدمات) تماس بگیرید.

بخشی از فعالیت ها و تجربیات شرکت مهندسین مشاور نظم آران در ارائه خدمات این بخش به شرح زیر است:

شناخت مشتری

با توجه به افزایش کسب و کارهای مشابه، شناخت درست مشتری برای افزایش رضایتمندی و وفادار نمودن آنها امری ضروری است. با راهکار و خدماتی که شرکت در این حوزه ارائه می دهد کسب و کار شما می تواند :

  • مشتری خود را عمیق تر بشناسد.
  • درک عمیق تری از نیازهای مشتری داشته باشد.
  • محصول و خدمات درست را در زمان درست به مشتریان خود ارائه دهد.
  • تحلیل نظرات و آگاهی از احساس مشتریان در قبال برند شرکت خود به دست آورید.

حوزه بانکی و موسسات بیمه

صنعتی که حجم عمده ای از داده ها را در دل خود نگه داشته حوزه مالی است. بانک و بیمه با توجه به داشتن این همه داده در واقع گنجی در خود جای دادند. شرکت نظم آران فعالیت های متعدد و گسترده ای در حوزه بانکی و موسسات بیمه داشته است. ما بر اساس خدماتی که برای این مجموعه ها داشته ایم و شناخت فضای کسب و کار، خدمات گسترده ای را ارئه می دهیم.

این خدمات به کسب و کار شما کمک می کند که بینش ارزشمندی را برای اصلاح و افزایش بهره وری سازمانی کسب کنید. این بهبود عملکرد باعث می شود که هزینه انجام شده در مقابل افزایش راندمان سازمان شما بسیار به صرفه باشد.

راهکار های شرکت نظم آران همچنین فرصت های درآمدی جدیدی نیز برای شما فراهم می کند زیرا این فرصت ها تا کنون باعث رشد و ترقی شرکت ها و سازمان های زیادی در ایران بوده است.

برخی از خدمات ما در خوزه بانکی و موسسات بیمه این موارد می باشد:

  • احراز هویت
  • فرایندهای کشف تقلب و مبارزه با پولشویی و تراکنش های مشکوک
  • تجزیه و تحلیل سیستم های اعتباری
  • طبقه بندی و مدیریت محصول
  • و….

حوزه منابع انسانی

هر سازمانی برای موفقیت خود نیاز به منابع انسانی دارد که شرکت را در مسیر رشد همراهی کنند زیرا یکی از سرمایه های گرانقدر هر شرکت منابع انسانی است. یکی از راهکار های مبتنی بر هوش مصنوعی، افزایش عملکرد سازمان با بهبود فرایند های منابع سازمانی است. شرکت نظم آران از انتخاب تا ارزیابی منابع انسانی هر شرکت به شما کمک می کند که بالاترین راندمان را کسب نمایید.

برخی از خدمات ما در حوزه منابع انسانی این موارد می باشد:

  • انتخاب و استعداد یابی برای استخدام افراد مناسب برای سازمان.
  • ارزیابی های هوشمند کارکنان.
  • افزایش اتوماسیون و خودکارسازی فعالیت ها که سبب بهبود راندمان و عملکرد کارکنان می شود.